EN
Biol.ir,بیول,همه چیز درمورد آمونیاک در رنگ موی بیول

همه چیز درمورد آمونیاک در رنگ موی بیول

28 اردیبهشت 1401 بازدید : 6,578 نظرات : 0
اگر تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که آیا باید رنگ موی فاقد آمونیاک بخرم، این مقاله راهنمای شماست.

 امروزه مسئله‌ی استفاده یا عدم استفاده از آمونیاک در ترکیبات رنگ‌ موها به بحث داغی تبدیل شده است و ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا باید رنگ موی فاقد آمونیاک بخرم؟

اطلاعات گسترده و پیچیده در این مورد، تصمیم گیری را در مورد خرید رنگ موی فاقد آمونیاک یا رنگ موهای حاوی آمونیاک دشوار می‌کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با ویژگی‌های آمونیاک و رنگ موهای دارای آمونیاک بیشتر آشنا شوید و بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

 

آمونیاک چیست و چرا رنگ موها حاوی آمونیاک هستند؟

آمونیاک یک ماده‌ی شیمیایی و آزمایشگاهی نیست. این ماده در فضای اطراف ما، هوا، خاک، آب، گیاهان، حیوانات و حتی در بدن ما وجود دارد. آمونیاک در واقع گازی بی رنگ است و در ترکیب با آب ماده‌ای آلکالاین( با خاصیت بازی) تشکیل می‌دهد.

همانطور که می‌دانید مو دارای ساختاری پیچیده و لایه لایه است که هر لایه دارای وظیفه‌ای متفاوت است. لایه‌ی بیرونی مو که کوتیکول نام دارد، مانند یک سپر از بدنه‌ی اصلی مو محافظت می‌کند. این لایه معمولا بسته باقی می‌ماند و به مو ظاهری سالم و درخشان می‌بخشد. جذب رنگ توسط ساقه‌های مو بدون تغییر وضعیت کوتیکول‌ها امکان‌پذیر نیست و خاصیت بازی آمونیاک به رنگ مو اجازه می‌دهد تا عمیقا به قشر تارهای مو نفوذ کند. اما آمونیاک چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

در حالت عادی، مو pH اسیدی در حدود ۴.۵ تا 5 دارد و pH آمونیاک بازی و در حدود ۱۱ است. این تفاوت pH باعث بالا رفتن کوتیکول‌های مو‌ می‌شود. در واقع وظیفه‌ی آمونیاک بلند کردن این کوتیکول‌هاست تا رنگدانه‌ها از لایه‌ی کوتیکول عبور کرده و جذب تار مو شوند.

 

مزیت‌های رنگ موهای حاوی آمونیاک

· کیفیت بالاتر رنگ مو

رنگ موهای بر پایه‌ی آمونیاک عموما باعث کمرنگ شدن پیگمنت‌های قبلی مو شده و در نتیجه به رنگ مو اجازه‌ی درخشیدن و جلوه‌ی بیشتری می‌دهند.

· حفظ ماندگاری رنگ مو

رنگ موهای حاوی آمونیاک دارای ماندگاری بسیار بیشتری هستند. چراکه اثر آمونیاک بر تارهای مو باعث نفوذ قوی‌تر و عمیق‌تر رنگ‌مو شده و ماندگاری و زیبایی بیشتری به رنگ می‌بخشد.

 

آیا آمونیاک برای سلامت مو ضرر دارد؟

تغییر در وضیعیت کوتیکول‌ها ممکن است روی درخشندگی و رطوبت مو تاثیر منفی داشته باشد ولی به این معنی نیست که همه‌ی رنگ موهای حاوی آمونیاک مضر هستند و یا باعث آسیب‌رساندن به مو می‌شوند. میزان استاندارد آمونیاک باکیفیت نه تنها به مو آسیبی وارد نمی‌کند بلکه باعث می‌شود نتیجه‌ی رضایت‌بخش‌تری از رنگ مو کسب کنید. در ضمن، عوامل دیگری مثل مهارت و دانش فردی که از رنگ مو استفاده می‌کند و همچنین مراقبت‌های پس از رنگ مو در حفظ سلامت مو تاثیرگذارتر هستند.

 

چه میزان آمونیاک برای رنگ مو مجاز است؟

درست است که وجود آمونیاک در رنگ مو برای حفظ کیفیت، درخشندگی و ماندگاری رنگ مو حیاتی است ولی میزان بیش از اندازه‌ی آن می‌تواند برای سلامت و لطافت مو مضر باشد. اما چه میزان آمونیاک در رنگ مو مجاز است؟

درصد آمونیاک مورد استفاده در برندهای رنگ مو توسط سازمان بهداشت ایران تعیین می‌شود و در حال حاضر، طیف استاندارد میزان آمونیاک، حداقل۳% و حداکثر ۶% است. (در رنگ موهای بیول از حداقل میزان آمونیاک استفاده می‌شود.)

 

درصد خلوص آمونیاک، یک فاکتور بسیار مهم!

درصد خلوص آمونیاک ترکیبات رنگ مو در کیفیت آن محصول تاثیرگذار است. هر چقدر خلوص آمونیاک بالاتر باشد، میزان کمتری از آن در رنگ مو استفاده شده و باعث باکیفیت‌تر و ملایم‌ و بهتر شدن رایحه‌ی محصول می‌شود. برای مثال در رنگ موهای بیول از آمونیاک با بالاترین درصد خلوص (آمونیاک با خلوص ۹۸ درصد) و به کمترین میزان ممکن استفاده شده است.

 

آمونیاک در رنگ موی بیول

آمونیاک موجود در ترکیبات رنگ موی بیول با خلوص بالای ۹۸% است و به میزان ۳% استفاده شده.

به دلیل درصد ناچیز آمونیاک رنگ موی بیول، لایه‌های کوتیکول‌ مو به اندازه‌ی کمتری باز می‌شوند و بدون آسیب به تارهای مو، به ریز رنگندانه‌ها اجازه می‌دهد جذب مو شوند. رنگدانه‌های بیول به اندازه‌‌ای ریز هستند که به میزان کافی از فضای بازشده‌ی کوتیکول‌ها عبور می‌کنند.

در پایان مراحل رنگ کردن مو، لایه‌های مو هم راحت‌تر به حالت عادی خود باز می‌گردند و سلامت مو حفظ می‌شود.

 

ویژگی‌های رنگ موی بیول

علاوه بر تمامی ویژگی‌های مراقبتی اشاره شده، رنگ موی بیول غنی شده با کراتین هیدرولیز شده، روغن بادام، روغن کنجد، روغن جوانه‌ی گندم و ویتامین B است که سلامت تارهای مو را در فرآیند رنگ کردن مو حفظ کرده و خواص مراقبتی و ترمیم کنندگی فوق العاده‌ای را برای موها به ارمغان می‌آورد.

رنگ موی بیول با رایحه‌ی ملایم و دوست داشتنی و تمامی مواد مغذی و مزایای خود، موهایی سالم، درخشان و زیبا را به شما هدیه می‌دهد.

 

بیول، برای آنکه هستی!

تاکنون نظری ثبت نشده است . شما اولین نفری باشید که نظر میدهد !
پيام

پيام