EN
Biol.ir,بیول,۵ راهکار برای مراقبت از موها در برابر حرارت سشوار و اتو

۵ راهکار برای مراقبت از موها در برابر حرارت سشوار و اتو

22 تیر 1401 بازدید : 2,886 نظرات : 1
با مراقبت درست، می‌توانید بدون کنار گذاشتن دستگاه حالت‌دهنده محبوب‌تان موهایی سالم، لطیف و درخشان داشته باشید.

 آسیب ناشی از حرارت سشوار و اتو لطافت و درخشش طبیعی تارهای مو را از بین می‌برد. اگر برای خشک کردن یا حالت دادن به موها از سشوار، اتوی مو ویا سایر وسایل حرارتی آرایش مو استفاده می‌کنید، باید بدانید که در صورت عدم مراقبت مناسب ممکن است گرما و حرارت بیش از حد این نوع دستگاه‌ها باعث آسیب به بافت موها و ایجاد موخوره شود. در بعضی افراد، این آسیب دیدگی شدید است و ممکن است این افراد تنها راه حفظ سلامت مو را در کوتاه کردن قسمت‌های آسیب دیده‌ی مو ببینند.

 

نشانه‌های موهای آسیب دیده

●       موخوره و شکنندگی نوک موها

●       دانه‌های سفید در نوک موها

●       خشکی بیش از حد موها

●       خشن شدن بافت مو

●       سست شدن ساقه‌ی مو

●       دشواری در حالت دهی یا شانه کردن مو

●       گره خوردن و بهم ریختگی تارهای مو

 

یکی از راه‌های جلوگیری از این نوع آسیب‌ها به ساقه‌ی مو، کنار گذاشتن یا استفاده‌ی کمتر از سشوار و سایر دستگاه‌های حرارتی است. اما با مراقبت درست، می‌توانید بدون کنار گذاشتن دستگاه حالت‌دهنده محبوب‌تان موهایی سالم، لطیف و درخشان داشته باشید. این مطلب را تا انتها بخوانید تا با ۶ راهکار ساده برای محافظت از موها و کاهش آسیب‌های ناشی از حرارت سشوار، اتو و بابلیس آشنا شوید.

 

راهکارهایی برای مراقبت از مو و کاهش اثرات منفی سشوار و اتوکشی


۱) شستشو یا آبکشی مرحله‌ی آخر موها را با آب سرد انجام دهید!
این کار به بستن کوتیکول موها بعد از حمام کمک می‌کند. آب سرد باعث شفاف و براق شدن مو، حفظ رطوبت ساقه‌ی مو و سالم‌تر به نظر رسیدن تارهای مو می‌شود. همچنین بهتر است تا زمانی که موهای شما هنوز خیس و آسیب‌پذیر است، از سشوار، اتو و سایر دستگاه‌های حرارتی استفاده نکنید.

 

۲) سشوار را با فاصله‌ی ۱۳ سانتی متری یا بیشتر از سطح موها نگه دارید.
هرچقدر فاصله‌ی سشوار از موهای شما بیشتر باشد، آسیب کمتری به مو وارد می‌شود. سعی کنید در هنگام براشینگ و سشوارکشی، سشوار را حدود ۱۳ سانتی‌متر دورتر از موها نگه دارید.

 

۳) از حوله‌های میکروفایبر برای خشک کردن موها کمک بگیرید.

حوله‌های میکروفایبر بهترین انواع حوله برای خشک کردن موها هستند. این نوع حوله‌ علاوه بر قابلیت‌ خشک کنندگی سریع، باعث وز یا خشن شدن مو نمی‌شود. الیاف بسیار ظریف میکروفایبر باعث می‌شود تا بدون خیس شدن بیش از حد، رطوبت موها را به خود جذب کنند.

استفاده از این حوله، مدت زمان استفاده از سشوار را کوتاه‌تر می‌کند و در بسته شدن کوتیکول مو هم موثر است.

 

۴) درجه‌ی حرارت دستگاه‌های آرایش مو را روی دماهای پایین‌تر تنظیم کنید.
درجه‌ی حرارت پایین‌تر به معنای آسیب کمتر به موهاست. همچنین استفاده از جریان هوای سرد سشوار برای خشک کردن موها توصیه می‌شود‌.

 

۵) قبل از استفاده از سشوار، اتوی مو و سایر وسایل حرارتی، از محصولات محافظ حرارتی مو استفاده کنید.
بعضی از اسپری‌های مو علاوه بر کمک به تقویت و ترمیم موها، می‌توانند از آسیب دیدگی ساقه‌ی مو در برابر حرارت محافظت کنند. استفاده از این نوع محصولات، مانع از لطمه به ساقه‌ی مو در هنگام استفاده از دستگاه‌های حرارتی می‌شود‌.

 

در ادامه می‌توانید با دو مدل از اسپری‌های موی بیول که دارای ویژگی محافظ حرارتی هستند بیشتر آشنا شوید.

 

اسپری‌ دو فاز بیول

شاید اسپری‌های دوفاز بیول را به آبرسانی و مرطوب کنندگی قوی، ترمیم کنندگی فوق العاده و کمک به رفع وز و شانه پذیری مو بشناسید‌.

اما یکی از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار این دو محصول محبوب بیول، محافظت از سلامت و لطافت تارهای مو در برابر گرما و حتی اشعه‌ی مضر UV خورشید است.

برای بهره گیری از ویژگی محافظت حرارتی اسپری دوفاز بیول، بهتر است آن را تکان دهید تا هر دو فاز محصول با هم ترکیب شود و سپس آن را روی تمامی قسمت‌های ساقه‌ی مو اسپری کنید. استفاده از این محصول بعد از حمام، قبل از سشوار یا اتو کشیدن موها توصیه می‌شود‌. همچنین بعد از استفاده از وسایل حرارتی آرایش موها مثل سشوار یا اتوی مو جهت تقویت رطوبت ساقه‌ی موها هم می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

 

اسپری دوفاز آرگان بیول


این محصول گیاهی غنی شده با روغن آرگان، کراتین هیدرولیز شده و پرو ویتامین ب۵ است.

ترکیبات طبیعی موجود در اسپری دوفاز آرگان بیول منشا خواص ترمیم کننده و رطوبت رسان معجزه آسای این محصول است و برای آسیب دیده‌ترین و ضعیف‌ترین موهای رنگ شده یا آسیب‌دیده طراحی شده.

اسپری دوفاز آرگان بیول همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ‌هاست و تغذیه‌ی سلولی تارهای مو را به کامل‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

 

 

اسپری دوفاز آلوئه ورای بیول


 عصاره‌ی آلوئه ورا، کراتین هیدرولیز شده، پرو ویتامین ب5، از ترکیبات باارزش اسپری دوفاز آلوئه ورای بیول هستند که لطافت، شادابی و درخشش طبیعی را به تارهای مو بازمی‌گرداند.

این محصول شگفت انگیز غنی شده با عصاره‌ی طبیعی آلوئه ورا است. به همین دلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی  مورد نیاز سلول‌های تارهای مو را به خوبی تامین کرده و به آن‌ها استحکام و استقامت می‌بخشد.

 

اسپری ۱۰در۱ بیول


اسپری ده در یک بیول، محصولی که به رفع وز و افزایش حالت پذیری مو شناخته شده است، می‌تواند از آسیب‌های ناشی از شوک‌های حرارتی روی تارهای مو جلوگیری کند.

بافت سبک و مغذی این محصول حاوی روغن جوجوبا، روغن کرچک، گلیسیرین و سایر ترکیبات آبرسانی است که ده ویژگی این لوسیون ده کاره  را به انواع موها هدیه می‌دهند:

 

۱.     محافظت از سلامت سلول‌های مو در برابر شوک‌ حرارتی

۲.     بازکننده گره مو (بهبود شانه پذیری مو)

۳.     از بین بردن وز و الکتریسیته‌ی ساکن مو

۴.     رطوبت رسان قوی

۵.     درخشان کننده‌

۶.     نرم کننده‌ی ابریشم‌گون

۷.     بازسازی کننده‌ی بافت مو

۸.     بهبود حالت طبیعی موها

۹.     محافظت در برابر آسیب‌های محیطی

۱۰. افزایش استحکام تارهای مو

 

در نتیجه برای داشتن موهای سالم و درخشان‌تر، علاوه بر رعایت نکات توضیح داده شده، استفاده از اسپری‌های دوفاز و اسپری ده در یک بیول، قبل از حالت‌دهی به موها جهت محافظت از مو در برابر شوک‌های حرارتی توصیه می‌شود.

تاکنون نظری ثبت نشده است . شما اولین نفری باشید که نظر میدهد !
پيام

پيام