EN
Biol.ir,بیول,رشد سلامت مو (قسمت 2)

رشد سلامت مو (قسمت 2)

04 مرداد 1397 بازدید : 3,877 نظرات : 0
پیش از این در وبلاگ بیول، 6 روش رشد مو را برای شما توضیح داده ایم. در ادامه مبحث رشد مو لازم است با 7 روش دیگر نیز آشنا شوید:

 

1-     از مکمل های رشد مو استفاده کنید.

بدن شما جهت تولید مو به مواد مغذی حیاتی زیادی، از پروتئین های کافی تا گروه کاملی از مواد معدنی نیازمند است. بنابراین به رژیم غذایی خود دقت کنید- زیرا ممکن است مواد غذایی متعددی را میل نمایید، اما نتوانید میزان مناسبی از مواد مغذی مورد نیازسازنده موهای سالم و بلند که به خوبی و بدون آسیب رشد می کند را فراهم نمایید. پیش از شروع استفاده از مکمل های غذایی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، تا میزان مناسبی از مکمل ها را متناسب با داروهایی که همکنون مصرف می کنید برای شما تجویز کنند.

 

2-      اگر موهای شما روکشی از طلا داشت، آنرا چگونه شانه می کردید.

برس زدن مستمر موها باعث بروز آسیب فیزیکی به مو می گردد. «زمانی که موهای شما مرطوب است بهتر است شانه زدن را با احتیاط انجام دهید و تنها قسمت های انتهایی مو را شانه کنید، بانوان به طور معمول زمانی که از حمام می آیند، کل موهای خود را شانه می کنند که این باعث ریختن بخش اعظمی از موها می گردد. استفاده از سرم کریستال بیول زمانیکه موهای شما دو نم است به حرکت نرم برس در میان موهای شما کمک و از ریزش بیش از حد آن جلوگیری می کند.

 

3-      بیخیال روبالشی نخی خود شوید.

از آنجاکه روبالشی نخی در زمان خواب باعث ایجاد اصطحکاک بیشتر بین موها و پارچه می شود، پیشنهاد می گردد به جای استفاده از روبالشی نخی از پارچه های حریر و ساتن استفاده کنید که باعث اصطحکاک کمتر و در نهایت ریزش موی کمتری می گردد.

 

4-      هرگز، هیچ وقت موهای خود را در حوله محکم نپیچید

از آنجاکه همه بانوان زمانیکه حوله را روی موهای خود به سختی می پیچید، به گونه ای حوله را قرار می دهند که تنها قرص صورت آنها مشخص می شود، تارهای ظریف جلوی پیشانی آسیب می بیند، فشار موجود بین تارهای مو نیز باعث آسیب و شکنندگی تارهای مو خواهد شد. بهتر است از حوله ای لطیف جهت خشک نمودن موها استفاده کنید و از محکم پیچیدن موها در حوله پرهیز کنید.

5-      موهای خود را در جهت های مختلف دم اسبی ببندید

تغییری ساده که می تواند به شما کمک کند تا یکپارچگی و استحکام تارهای موی خود را تقویت کنید. به دم اسبی بستن موها خود را ادامه دهید، ولی در جهت های مختلف. اینکار به ادامه رشد مستحکم  موی شما بدون آسیب کمک خواهد کرد.

6-      اگر موهای شما تازه دکلره شده (خشک، یا بسیار شکننده) است، به هیچ وجه آنرا گره نزنید.

تنها کافی است این ریسک را بکنید که موهای آسیب دیده خود را دم اسبی ببندید. اینکار باعث می شود به اصطلاح موی شما «شیمیایی کوتاه شود». در این حالت نقطه تنش موهای شما کاهش پیدا کرده و زمانیکه تلاش می کنید آنرا با کششی ساده ببندید شکسته می شود. اگر به دنبال این هستید که موهایتان را از روی گردن خود جمع کنید، بهترین راه استفاده از تل یا کلیپس های کوچک و گیره بلند یا کوچک استفاده کنید.

 

7-      به موهای خود استراحت دهید.

اگر به دنبال داشتن موهایی بلند و سالم هستید، لازم است پس از استفاده از از لوازم داغ، مواد شیمیایی یا سایر لوازمی که به مو آسیب می زنند، چند وقت به موهای خود استراحت دهید.

استفاده از طیف مناسبی از محصولات مراقبت کننده از مو به تداوم سلامت و احیای تارهای موی شما کمک شایانی می کند. با محصولات مراقبت از موی بیول بیشتر آشنا شوید:

محصولات مراقبت کننده موی بیول

تاکنون نظری ثبت نشده است . شما اولین نفری باشید که نظر میدهد !
پيام

پيام